Ogljična nevtralnost za rast podjetja

Skupaj 22,379 ogledov.

Z veseljem vam sporočamo, da se tudi v največjih in najbogatejših podjetjih zavedajo problematike prevelikega ogljičnega odtisa, ki ga običajno proizvedejo.

Zadnja leta je npr. zelo aktualen Dow Jones Sustainability Index, na njem pa kraljujejo podjetja, ki so že davno ugotovila, da je finančni uspeh dolgoročno  možen le v »zdravem« okolju. Ja, na tej točki se pogovarjamo predvsem o vsoti zasluženega denarja, a imamo tukaj eno dobro novico, ki bo zadovoljila tako podjetnike, ki bi radi čimveč zaslužili kot tudi ozaveščeno prebivalstvo, ki bi zelo rado živelo v čistem in zdravem okolju.

Večina podjetji, ki se uvršča na vrh lestvice t.i. »zeleni Dow Jones«, je dolgoročno tudi finančno uspešnejših. Izjema je seveda letošnja pomlad, ki je seveda bila močno obremenjena s koronavirusom.  Naj navedemo samo en primer: Podjetje Waste Management Inc, ki je zmagovalec med podjetji, ki se ukvarjajo s poslovnimi storitvami, je v zadnjih letih dosegalo rast (izjema so meseci epidemije) in pospešen trajnostni razvoj. Njihova uvrstitev na vrh ni nikakršno presenečenje. Še povezave do podatkov – Rezultati indeksa trajnosti (po lestvici Dow Jones za leto 2019) ter uvrstitev podjetja Waste Management Inc na borzi.

To se pravi, da ima napis »ekološko nevtralen« med prebivalstvom velik pomen.

Kaj nam pa to pove? Biti »naraven« in »ogljično nevtralen« na srečo ni več samo strošek, ampak temelj za razvoj podjetja in hkrati bolj pristen stik s prebivalstvom. Celo prvi mož multinacionalke Ikee Jesper Brodin verjame, da »Ikea lahko obstane le, če je trajnostna«. Tako se Ikea, ki za izdelavo svojih izdelkov porabi kar 65% naravnih surovin zaveda, da bo za obstoj potrebna sprememba, saj se jasno kaže da bo rast v prihodnosti možna samo v trajnostnem razvoju s čim manj ogljičnega odtisa.

Ogljični odtis? Nenehno o njem govorimo, ampak še vedno ne poznamo njegovega konkretnega pomena oz. kakšno škodo nam njegova  prevelika vrednost lahko povzroči. V primeru, ko se ves svet nenormalno hitro segreva, saj Zemlja ne zmore več nevtralizirat CO2, bolj pogosto prihaja do naravnih katastrof. Saj se vsi spomnimo nedavnih požarov v Avstraliji – škoda je bila ocenjena na kar 100 milijard dolarjev. Za začetek je najbrž že dovolj, da sploh poznamo izraz »ogljični odtis« in ga z meritvami poskušamo analizirati. Ker je zadeva zelo zelo aktualna, v medmrežju obstaja kar nekaj aplikacij, s katerimi lahko izračunamo ogljični odtis, ki ga proizvede KNOF. Ampak – ker se izogibamo navajanju nepreverjenih dejstev in napotkov, ki jih sami nismo nikoli uporabili, smo se odločili, da izračunamo  vrednost ogljičnega odtisa, ki ga naše podjetje proizvede (po izračunu carbonfootprint).

Izračun KNOFovega ogljičnega odtisa:
Poslovni prostori 20.80 tone CO2
Poleti 0.00 tone  CO2
Prevoz z avtomobilom 0.01 tone  CO2
Gorivo 0.00 tone  CO2
Avtobus & Železnica 0.00 tone CO2

Vsota = 20.81 tone CO2

Povprečje = 1.73 tone na zaposlenega

Na rezultat smo upravičeno ponosni, saj povprečen zaposleni v tehnološko napredni  Švici proizvede več CO2 kot zaposleni v KNOFu. V Švici povprečen zaposleni prizvede 18,6e ton CO2, v Knofu pa 1,73 ton CO2. Razlika izgleda zelo majhna, a gre za tono CO2 manjši izpust! Kje je razlog za tako dober rezultat? Večinoma ga najdemo pri prevozu na delo. Zaposleni se lahko pohvalimo, da se (razen v izjemnih primerih) NE vozimo sami v velikem avtu. Poleg tega se nekateri vozijo s kolesom, avtobusom in vlakom, tako da res ne ustvarjamo veliko CO2. Predvsem uporabljamo trajnosten pisarniški material, stremimo k ponovni uporabi in veliko raje uporabljamo steklenice in se izogibamo plastenk. Delamo zelo majhne korake, ki s široko porabo veliko pomenijo.

Priporočamo, da si tudi vi izračunate svoj ogljični odtis – kalkulator za izračun. Včasih so rešitve zelo preproste, saj lahko npr. pri izdelavi tiskane brošure, knjige uporabimo naravne oz. ogljično nevtralne barve ali pa npr.  moramo naše izdelke pakirati v drugačno embalažo, hkrati pa posodobiti celoten proces izdelave (zmanjšanje količine potrebne energije). Vedno pa lahko začnemo pri ozaveščanju zaposlenih, uporabi okoljsko manj potratnega pisarniškega materiala, mogoče celo občasnem delu od doma.

Tema je zelo obširna in definitivno vredna nadaljnega razmisleka.

Vsi si želimo čim bolj čist svet, čimmanj problemov zaradi onesnaženja in hkrati izboljšanje in rast podjetja ter sistema, v katerem živimo. Zadnje aktivnosti dokazujejo, da to ni le utopija, ampak lahko vodijo v  svetlo prihodnost. Samo s skupnim trudom nam bo uspelo.

Mojca Šaver

Ogljična nevtralnost za rast podjetja

You May Also Like